به سایت رسمی دکتر پروانه شیخلر خوش آمدید…

آدرس:

شهریار انتهای بلوار انقلاب(امام زاده اسماعیل) ساختمان امین طبقه سوم واحد ۱۷

روز حزیران 1398 خرداد ماه

روز حجامت حزیران در سال 1398

روزهای طلایی حجامت را از دست ندهید، 30 خرداد ماه در سلامتی زیبایی آلاء منتظر حضورتون هستیم،جهت رزرو نوبت با شماره های مطب حتما تماس بگیرید.

روز حزیران در 30 خرداد ماه 1398 جزو روزهای طلایی حجامت می باشد، می دونستید حزیران چیه و از کجا گرفته شده؟

ماه حزیران ماه نهم از ماه های رومی می باشد که پس از ماه ایار استدر میان ماه های رومی چهار ماه را سی روز محاسبه می کنند که یکی از این چهار ماه حزیران می­باشد که بهترین زمان برای حجامت بر اساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همین ماه رومی حزیران است.بر طبق  تقویم نجومی آغاز حزیران تقریباً از روز 84 نوروز محاسبه می شود در این باره امام صادق (علیه السلام ) می فرمایند: در روز هفتم از ماه حزیران حجامت کن و اگر نتوانستی در روز چهاردهم یعنی به عبارتی 7 روز بعد می توان حجامت انجام داد.

طبق تقویم شمسی در سال 1398 روز حزیران 30 خرداد ماه می باشد.

کسانی که حجامت را رد می کنند در واقع اطلاعات علمی بر اساس مقالات در سایت های معتبر جهانی ندارند.

مطالعات زیادی در مورد اثرات موثر و کارآمد حجامت در برخی از بیماریها از قبیل آکنه، یبوست، درد، سرفه و آسم، کهیر، تب یونجه، میگرن، ضایعات هرپسی پوست، برونشیت آسماتیک مزمن، کاهش سطح LDL در کشور های دیگر (اکثر مطالعات خارجی به زبان چینی منتشر شده است) و ایران انجام شده و منافع آن برای بیماران به اثبات رسیده است.در تحقیقات دیگری در مورد تأثیر حجامت بر کاهش درد، اشاره می کند اگرچه اکثر مطالعات بر تأثیر حجامت تأکید دارند ولی مطالعات از نظر کیفیت تحقیق، در درجه پائین قرار دارند و برای اثبات این مورد باید مطالعات جدید با متدولوژی قوی تر انجام شود.

پیشنهاد طب اسلامی مطالعه مطلب‌:  آموزش ساخت لوازم آرایشی بهداشتی گیاهی کاملا طبیعی

همچنین طبق تحقیقات، بیماران مبتلا به استئوآرتریت از حجامت سود برده و درد آنها کاهش می یابد.آنچه که در بقیه کشورها به عنوان Phlebotomy یا Blood letting انجام می شود از نظر نحوه انجام با فصد ایرانی کمی تفاوت دارد. با این وجود تحقیقات صورت گرفته در دنیا در مورد فصد نیز بیانگر کارایی این روش درمانی در درمان اغلب بیماریهای خونی می باشد در حالیکه در طب سنتی ایران فصد در درمان بسیاری از بیماریها کاربرد دارد.

نظر بدهید

(۰ نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button